Maaltijdbox Abonnement

Wanneer je een maaltijdbox besteld ga je vaak direct een flexibel abonnement aan. In dit artikel leggen we kort uit wat zo’n flexibel maaltijdbox abonnement is, hoe de betaling verloopt en hoe je kunt opzeggen.

Contract afsluiten
Als jij een abonnement op een maaltijdbox afsluit, ontvang je wekelijks of om de week een rijkelijk gevulde Box bomvol (h)eerlijke en duurzame seizoensproducten. Daarnaast ontvang je recepten en bereidingsadvies om eenvoudig en snel de gezonde maaltijden te bereiden. De maaltijden zijn altijd binnen 30 minuten te bereiden. Wil jij je flexibele abonnement onderbreken omdat je op vakantie gaat of omdat je een weekje over wilt slaan? Dan is dat uiteraard geen probleem. Liever eenmalig en vrijblijvend een proefbox proberen? Selecteer de optie ‘eenmalig’ tijdens het bestellen van de Box. Je ontvangt dan eenmalig een proefbox zonder dat je vastzit aan een flexibel abonnement. Dit wisselt per maaltijdbox leverancier.

Wat ontvang je al abonnee?
✓ (H)eerlijke en duurzame verse producten die bijdragen aan een gezond voedingspatroon.
✓ Wekelijks gezonde en gevarieerde verse boodschappen, inclusief recepten.
✓ Streekproducten, soms van iets verder weg, maar altijd vers van ’t land!
✓ Een professioneel samengestelde box en smaakcombinaties
✓ Flexibel abonnement: onbeperkt onderbreken / pauzeren.

Onderbreken en Pauzeren
Het abonnement bij een maaltijdbox is zeer flexibel. Je kunt je abonnement te allen tijde onderbreken. Bijvoorbeeld omdat je op vakantie gaat of als je een week wilt overslaan. Dit kan via een online account of de klantenservice. De leveringen worden dan automatisch doorgeschoven. De maximale duur van de onderbreking is 4-8 weken en het aantal keer onderbreken is onbeperkt. Geef de start- en einddatum van de onderbreking uiterlijk een aantal dagen voor de volgende levering aan ons door. Indien je de onderbreking te laat doorgeeft zijn ze genoodzaakt je de Box toch in rekening te brengen en te bezorgen. Een alternatief bezorgadres binnen het bezorggebied is dan wellicht een betere optie! Een week voor het eindigen van de onderbreking ontvang je bericht van de leverancier. Dit verschilt natuurlijk per aanbieder. De ene aanbieder heeft dit proces mooier vormgegeven dan de andere.

Abonnement opzeggen
In je online account kun je vaak je flexibele maaltijdbox abonnement volledig opzeggen, of stuur een mail naar de klantenservice. De opzegtermijn van de boxen zijn vaak 1 week of 2 weken. Na uw opzegging ontvangt u nog 1 Boxen, afhankelijk van de door jouw gekozen bezorg frequentie. Wanneer je vroegtijdig annuleert ontvangt u mogelijk helemaal geen box meer.

Hoe verloopt de betaling?
De eerste box betaal je met iDeal, Paypal of creditcard. Hiermee geeft je doorgaan ook een SEPA machtiging af. Na de bezorging van de eerst maaltijdbox, wordt het abonnementsbedrag geïncasseerd van je bankrekening. De incasso vindt wekelijks plaats (na levering van de box), afhankelijks van de gekozen bezorgmethode. Als je het abonnement onderbreekt, stoppen ze ook tijdelijk met het incasseren van het abonnementsgeld. Je betaalt alleen besteld boxen die ook daadwerkelijk zijn thuisbezorgd.

Pauzeren en facturen
Als je abonnement is onderbroken tussen het moment van incasseren en de levering, schuiven ze de levering op tot je abonnement weer start. Dit geldt alleen als de onderbreking tijdig aan hen is doorgegeven.

✓ Boxen accepteren geen contante betalingen.
✓ De iDeal / Paypal / Creditcard betalingen vinden altijd plaats met een beveiligde SSL verbinding. Zo worden je gegevens altijd met een beveiligde verbinding verzonden.