Maaltijdbox bezorging

Elke aanbieder heeft eigen bezorg-mogelijkheden en bezorgtijden. HelloFresh bijvoorbeeld bezorgd op meerdere dagen per week met eigen bezorgers. Marley Spoon werkt samen met PostNL en Leen menken voor de bezorging op meerdere dagen per week. Hetzelfde geldt voor Ekomenu. Willem en Drees maakt gebruik van hun netwerk aan ondernemers die de boxen persoonlijk afleveren. Familiebox is qua bezorging het minst flexibel.

Bezorging wijzigen
Eenmalige wijzigingen ontvangen ze graag uiterlijk voor woensdag of donderdag voor de eerstvolgende levering doe week erna. Denk hierbij aan een (tijdelijk) ander bezorgadres, wijzigen van de bezorgfrequentie of het aantal personen wijzigen van de maaltijdbox. Je kunt je wijzigingen mailen naar de klantenservice of online doorgeven.

Bezorgtijden
Op de leverdag ontvang je een nauwkeurige indicatie van de bezorgtijd van de eerstvolgende box. Voor de bezorgtijd geldt een tijdsvenster van een uur, een half uur voor- en een half uur na de indicatieve bezorgtijd. Indien op de bezorgdag (door onvoorziene omstandigheden) de indicatieve bezorgtijd buiten het tijdsvenster komt, wordt op de bezorgdag telefonisch contact met u opgenomen door de bezorger of krijg je een melding in de App of je account.

Niet thuis bij bezorgen?
Indien u niet (op tijd) thuis bent om de box in ontvangst te nemen levert de bezorger de box af bij uw buren of ander plek (geef dit door in het account of via klantenservice). De bezorger stopt een kaartje in uw brievenbus waar u de box kunt ophalen. Daarnaast ontvangen uw buren soms een kortingsbon van de bezorger (verschilt per aanbieder). Tot slot vraagt de bezorger soms aan je buren of ze de koelproducten in de koelkast willen bewaren.

Wat zijn de bezorgtijden?
De bezorging vindt plaats op verschillende dagen per week, wisselt per aanbieder. Maandag, dinsdag, woensdag en donderdag zijn populaire bezorgdagen, daarnaast is ook zaterdag vaak mogelijk. Men werkt met verschillende tijdslots (zoals 09:00 – 11:00 of 12:00 tot 14:00). De indicatieve bezorgtijd wordt op de dag van de bezorging vaak gemaild of per sms verstuurd.

Ik heb geen maaltijdbox ontvangen, wat nu?
We vinden het vervelend als je maaltijdbox hebt ontvangen, terwijl je een box hebt besteld. Neem in dit geval contact op met de klantenservice. Dit kan door een mail te sturen of te chatten. Telefonisch contact is vaak ook mogelijk (maar kan ‘s avonds wat minder zijn qua bereikbaarheid). Ze vinden dan een oplossing: de box wordt dezelfde week nog nageleverd of ze verrekenen de niet ontvangen box met de volgende factuur.

Moet je de hele dag thuisblijven voor de maaltijdbox bezorging?
Nee, op de dag zelf mailen of sms’en ze de indicatieve bezorgtijd van de levering. Voor de bezorgtijd geldt een tijdsvenster van een uur: een half uur voor- en een half uur na de indicatieve bezorgtijd. Je hoeft dus maar maximaal een uur thuis te blijven voor de bezorging van je foodbox. Indien op de bezorgdag (door onvoorziene omstandigheden) de bezorgtijd buiten het tijdsvenster komt, wordt (telefonisch) contact met u opgenomen.